Władze Los Leones w ostatnich dniach zdecydowały się dokonać ruchów kadrowych w administracji klubowej. Sprawa dotyczy obsady dwóch stanowisk – Dyrektora ds. Marketing oraz osoby odpowiedzialnej za ochronę nie tylko na stadionie ale we wszystkich budynkach klubowych. O ile obsada tego pierwszego została już dokonana to procedura wyłonienia kandydata na szefa ochrony może potrwać trochę dłużej, zapewne do końca sezonu.

 

Dotychczas funkcję szefa ochrony pełnił wysoki funkcjonariusz firmy Prosegur z którą klub ma podpisaną umowę o współpracy. Firma zabezpiecza wszystkie mecze na San Mames oraz zapewnia ochronę obiektów należących do klubu. W ostatnim czasie doszło do zmiany prawa Hiszpanii, które nakłada m.in. na kluby odpowiedzialność za ochronę własnych obiektów i posiadanie zatrudnionej co najmniej jednej osoby w strukturze organizacyjnej, która będzie odpowiedzialna za ochronę. Powodowało to trochę komplikacji gdyż o ile oficer Prosegur mógł kierować ochroną na San Mames i w Bilbao to już było to niemożliwe w przypadku meczów wyjazdowych, szczególnie w pojedynkach w europejskich pucharach. Oficer ochrony zatrudniony przez klub będzie mógł nie tylko podróżować wraz piłkarzami i fanami dbając o ich bezpieczeństwo ale również koordynować współpracę ze służbami ochrony ale i dbać o potrzeby fanów. Dotychczas funkcje ochronne podczas meczów wyjazdowych, szczególnie w przypadku europejskich pucharów pełnili delegowani funkcjonariusze Ertzaintzy. Teraz również będą podróżować z fanami ale współpraca z klubem powinna być o wiele bardziej efektywna.

W przeciwieństwie do szefa ochrony Dyrektor ds. Marketigu został już wybrany. Procedura wyselekcjonowania kandydatów na to stanowisku trwała dość długo bo od października minionego roku. Wtedy to ze stanowiska odszedł Alvaro Vitores, który pracował w klubie od 2013 r. Wrócił on do Madrytu gdzie wcześniej pracował w firmie San Miguel a teraz został zatrudniony w Departamencie Marketingu Realu Madryt. Josu Urrutia nie szukał daleko nowego dyrektora. Został nim Mitxel Etxebarria, jeden z pracowników w klubie właśnie odpowiedzialnych za marketing. Władze klubu doszły do wniosku że lepiej kogoś awansować wewnątrz struktury niż szukać a zewnątrz. Etxebarria od lat pracuje w Athletic. Był radnym partii PNV w rejonie Amorebieta-Etxano. Zrezygnował z tej funkcji w lutym tego roku. Po odejściu Vitoresa ze stanowiska tymczasowo powierzono mu tymczasowo funkcję menadżera. Dość szybko dał o sobie znać gdyż ściągnął do klubu sponsora w postaci firmy bukmacherskiej Kirolbet, która od niedawna jest sponsorem Los Leones. Od kilku dni jest nowym Dyrektorem odpowiedzialnym za cały pion marketingu w klubie z Bilbao. Czeka go mnóstwo pracy bo władze klubu zdecydowały się mocniej postawić na promocję zagraniczną, która była dość mocno zaniedbana w ostatnich latach.