W piątek w Lezamie odbyła się prezentacja nowej części stadionu, która będzie dostępna dla fanów od nowego sezonu. Chodzi o ta bogatsza część widowni a wiec loże dla vipow które zajdą się w środkowym pierścieniu stadionu. O ile na starym stadionie trudno było uświadczyć takiego luksusu to już zupełnie inaczej będzie na nowym obiekcie. Jest to tez ostatnia część stadionu, która pozostała do wykończenia. Prezentacje poprowadzili Alberto Uribe-Echevarria, Jon Berasategi oraz Borja Fernandez, dyrektor operacyjny odpowiedzialny za sprawy związane ze stadionem i jego wykorzystaniem.

W sumie na La Catedral znajdzie się 2860 miejsc dla vipow a łączna powierzchnia dla gości specjalnych wyniesie ok. 6 tys. metrów kwadratowych. Miejsca te obejma 52 luksusowe loże po 8, 10 i 12 miejsc (łącznie 508 miejsc). Reszta czyli 2.352 miejsca będą to indywidualne luksusowe fotele. Cena za lożę będzie się wahała od 32 tys. do 76,6 tys. euro za osobę plus VAT z tym ze umowę trzeba będzie podpisać na minimum 2 lata. Indywidualne miejsca będą kosztować od 2080 euro do 4000 euro plus VAT od osoby a umowa może być zawarta na minimum 1 rok.

 

Loże VIP maja być zlokalizowane głownie na trybunie głównej oraz wschodniej z bezpośrednim dostępem do restauracji (powierzchnia ok. 650 metrów kwadratowych) i tawerny (275 metrów kwadratowych), które będą dostępne na stadionie również w godzinach poza meczowych. Według słów Jona Berasategi loże maja służyć nie tylko jako miejsce skąd będzie można pooglądać mecz ale również jako miejsce spotkań biznesowych i konferencji. Pierwszeństwo w rezerwacji miejsc i lóż będą mieli przedstawiciele władz Bilbao, Prowincji Bizkaia, Rządu Kraju Basków oraz BBK głównego sponsora Athletic. Również Socios Athletic mogą rezerwować miejsca. Dla nich oraz dla sponsorów rezerwacja lóż na kolejny sezon będzie dostępna od 20 kwietnie do 8 maja po preferencyjnych cenach. Po tym terminie trafia już do wolnej sprzedaży.

Miejsca VIP i loże powinny być gotowe już od nowego sezonu. Nieco dłużej trzeba będzie poczekać na zaplecze gastronomiczne bo do grudnia 2015 roku. Według wstępnych wyliczeń władz klubu sprzedaż lóż i usług biznesowych powinno przynieść klubowi co najmniej 8 mln euro zysku rocznie.

 

Według słów Borjy Fernandeza oraz Jona Berasategi Athletic w projektowaniu strefy VIP wzorował się na najlepszych pod tym względem obiektach w Europie należących do klubów z Manchesteru (City i United), Leverkusen, Frankfurtu, Londynu (Arsenal), Porto, Lizbony (Benfica) oraz Turynu (Juve) i rozwiązania zastosowane na San Mames są pochodnymi tamtych rozwiązań.